。毋

《E.T.》
Katty Perry

You're so hypnotizing

你令人神魂颠倒

Could you be the devil, could you be an angel.

你可能变成魔鬼,你可以变成天使

Your touch magnetizing

你的触摸很有磁性

Feels like going floating, leave my body glowing

就像在漂流,我的身体通红

They say be afraid

他们说害怕你

You're not like the others, futuristic lovers

你和别人不一样,我的未来情人

Different DNA, they don't understand U

不一样的基因,他们都不懂你

You're from a whole other world

你来自一个完全不同的世界

A different dimension

不同的维度

You open my eyes

你让我大开眼界

And I'm ready to go

我准备走了

Lead me into the light

把我带进 光 里吧

Kiss me, ki-ki-kiss me

吻我,吻-吻-吻我

Infect me with your love and fill me with your poison

用你的爱注射我 用你的毒填满我

Take me, ta-ta-take me

带上我,带-带-带上我

Wanna be your victim

我可以被你杀死

Ready for abduction

准备好被你诱惑

Boy, you're an alien

Boy,你就是个外星人

Your touch so foreign

你的触摸很陌生

It's supernatural

它是神奇的

Extraterrestrial

来自外星的

You are so supersonic

你是超声波的

Wanna feel your powers

想感受你的力量

Stun me with your lasers

用你的激光吓我

Your kiss is cosmic

你的吻是宇宙的

Every move is magic

每个动作都是神奇的

You're from a whole other world

你来自一个完全不同的世界

A different dimension

不同的维度

You open my eyes

你让我大开眼界

And I'm ready to go

我准备走了

Lead me into the light

把我带进 光 里吧

Kiss me, ki-ki-kiss me

吻我,吻-吻-吻我

Infect me with your love and fill me with your poison

用你的爱注射我 用你的毒填满我

Take me, ta-ta-take me

带上我,带-带-带上我

Wanna be your victim

我愿意做你的牺牲品

Ready for abduction

准备好被你诱惑

Boy, you're an alien

Boy,你就是个外星人

Your touch so foreign

你的触摸很陌生

It's supernatural

它是神奇的

Extraterrestrial

来自外星的

There is transcendental

这是超乎经验的

On another level

在另一个层面上

Boy, you're my lucky star

男孩,你是我的幸运星

I wanna walk on your wave length

我想要与你合拍

And be there when you vibrate

当你摇摆不定的时候我会在那儿

For you I risk it all

为你我不惧怕任何危险

Kiss me, ki-ki-kiss me

吻我,吻-吻-吻我

Infect me with your love and fill me with your poison

用你的爱注射我 用你的毒填满我

Take me, ta-ta-take me

带上我,带-带-带上我

Wanna be your victim

我愿意做你的牺牲品

Ready for abduction

准备好被你诱惑

Boy, you're an alien

Boy,你就是个外星人

Your touch so foreign

你的触摸很陌生

It's supernatural

它是神奇的

Extraterrestrial

来自外星的

Extraterrestrial

来自外星的

Extraterrestrial

来自外星的

Boy, you're an alien

Boy,你就是个外星人

Your touch so foreign

你的触摸很陌生

It's supernatural

它是神奇的

Extraterrestrial

来自外星的


——————分割线——————

我第一次听到这首歌的时候,我就看到了它的歌词,我觉得从一个层面去理解,似乎就是小丑和哈莉的爱情。
小丑无疑是异于常人的,在所有人渴望幸福与平常时,他渴望血腥与杀戮。而在DC的其中一个平行世界中,小丑被超人捏爆心脏而死,只有氪星人才杀死了他,只能被外星人杀死的人,理解为外星人也没有太错。
而对于哈莉,小丑整个人就是她心之所向,每一句话每一个动作,她都爱慕着。哈莉明确表达过,她愿意为小丑死,她也愿意为小丑而生。

我听到Lead me into the light这句的时候,突然间心里那个虐,我也不知道虐在哪。哈莉有着十分光明的未来,她却为了小丑把那个未来毁于一旦,因为小丑走的路,小丑在的地方,才是对她来说真正的光明所向。
还有一句They don't understand you,给哈莉配音的演员曾说,所有人都看到小丑在笑,只有哈莉看到小丑在哭。

*以上纯属个人理解,不喜勿喷。

评论

热度(130)

  1. 共4人收藏了此图片
只展示最近三个月数据